about HANATSUBAKI

日本の女性に美しい生活文化情報を伝えることを目的として、『資生堂月報』を創刊しました(大正13年創刊、通巻77号)。日々の生活に役立つ化粧・お手入れ情報や流行作家による短編作品、海外のトレンド情報などが誌面を飾りました。

Shiseido Geppo was launched in 1924 to provide Japanese women with information on beauty, lifestyle and culture (77 issues published). The magazine featured everyday tips on makeup and skincare, short stories by popular authors, trends from overseas, and much more.

『資生堂月報』の後継として『資生堂グラフ』を創刊(昭和8年創刊、通巻50号)。写真を多用した誌面では、当時珍しかったゴルフやスキーをする女性が登場するなど「次世代の女性像」が描かれました。トレンドのファッションに合わせた美容法のほか、幅広い文化情報を集めた媒体として広く認知されていきました。

Shiseido Graph was launched in 1933 as the successor of Shiseido Geppo (50 issues published). The magazine was filled with photographs featuring modern women engaged in a variety of activities, such as golfing and skiing, which were unusual at the time. It became a widely recognized source for beauty tips in line with the latest trends and fashion, and also provided a wide array of cultural information.

前身二誌を引き継ぎ、『花椿』が創刊。資生堂の美意識を伝えるべく、美容・化粧情報を中心に、文芸、カルチャー、ファッション、食文化や海外トレンドをいち早く、感度良く取り上げる「時代の最先端を伝える媒体」として支持されてきました。

Hanatsubaki was launched as a successor to the two preceding magazines. The magazine, which conveys Shiseido’s sense of aesthetics with a focus on beauty and cosmetics, has gained the support of readers for providing cutting-edge information on literature, culture, fashion, food culture and foreign trends in a timely and sensitive manner.

さまざまな角度から「美」へのアプローチを試みる媒体として進化を続ける『花椿』は、2014年9月号で創刊800号を迎えました。これからは日本を拠点としてさらに広く、世界に向けて新たな「美」を見出し発信していきます。

Hanatsubaki, which has evolved into a magazine that explores “beauty” from a myriad of angles, published its 800th issue in September 2014. Going forward, the magazine will base its operations in Japan and expand further to search for and spread new forms of beauty towards the world.