
1962年6月号
読者の皆さまにつくって頂くページ
化学者がえらぶ化粧品
読者が参加する工場見学体験記です。東レやソニーの工場をめぐり、身近な製品の原点を探っています。こちらは資生堂の研究所が舞台。多くの実験が行われる研究所をくまなく見学することで、日々使用する化粧品が化学の結晶であることがわかります。
Reader-created Page: Cosmetics Chosen
by Chemists in the June 1962 issue
This article is about factory tours experienced by our readers. Readers participated in plant tours of Toray Industries and Sony to explore the origin of everyday products. The setting for this article is Shiseido’s laboratory. A tour of the laboratories where many experiments are conducted helps readers to realize that the cosmetics we use every day are products of science.
1970年5月号
コンニチハ、コンニチハ、資生堂です
70年開催の大阪万博に出展した資生堂ブースを紹介するページです。資生堂は約3,000人の万博ホステスへの無料メーキャップや香水を噴射するロボット(!)などを提供。ビューティー・コンサルタントが着る三宅一生デザインの制服や、レトロフューチャー的なパウダールームが未来のムードを盛り上げます。 写真:安達洋次郎
Konnichiwa, Konnichiwa,
It’s Shiseido in the May 1970 Issue
This page introduces the Shiseido booth that was set up at the Osaka Expo in 1970. Shiseido provided about 3,000 Expo hostesses with free makeup and displayed a robot (!) that sprayed perfume. The Issey Miyake-designed uniforms donned by the beauty consultants and the retro-future looking powder room created a futuristic atmosphere. Photo:Yojiro Adachi
1986年11月号
日本人の肌を考える
日本人にとって正しい化粧品の使い方について解説を試みるコラム企画「日本人の肌を考える」。日やけや髪、ファンデーションなど女性に関心の高い美容のもの・ことを取り上げ、詳しく解説しています。 写真:富永民生
Thinking about Japanese Skin
in the November 1986 issue
This column entitled, “Thinking about Japanese Skin,” provided Japanese users with explanations on how to properly use cosmetics. The column featured detailed explanations on tans, hair, foundation and other beauty-related news and products that were of high interest to women. Photo:Minsei Tominaga
1990年10月号 ヒトを彩るサイエンス
美しく年齢を重ねる、サクセスフルエイジング。資生堂は1989年に同テーマでフォーラムを開催し、社会にサクセスフルエイジングを提唱する活動を大々的に始めました。『花椿』では90年の10月号から「ヒトを彩るサイエンス」と題してサクセスフル・エイジングにまつわる資生堂の研究を紹介するコラムを定期連載していました。
Beautified by Science
in the October 1990 issue
In 1989, Shiseido hosted a forum entitled, Successful Aging: Adding on Age with Beauty and thereafter began promoting large-scale Successful Aging activities. From the October 1990 issue, Hanatsubaki also began regularly publishing a column entitled, “Beautified by Science” that introduced Shiseido’s Successful Aging research.